רפלקציה- זוהר אוחנה
                     הגעתי לבי"ס אורט רוגוזין לאחר שהתחילה כבר שנת הלימודים. העמידו בפני שתי אפשרויות, מסלול צבאי או מגמת

תקשורת. בתחילה חשבתי לפנות למסלול הצבאי אך בשיעור ניסיון בכיתת תקשורת, הבנתי שזה מקומי.
שלוש השנים במגמה הרימו אותי מעלה. היה לי ידע רב באקטואליה והרגשתי שסוף סוף מצאתי את המקום להעביר מידע זה ואף לנסות לומר אותו בציבור.

מהר מאוד צללתי למים. הכנתי כתבות, טורי דעה, פרסומות ועוד. התחלתי לחקור, לערוך לדבר כלפי חוץ, להסביר לתלמידים אחרי ועוד.

בכיתה י"א התחלנו את הקמפיין. לקח זמן עד שהתגבשנו כקבוצה וזמן נוסף עד שהתחלנו לעבוד בלי לריב.
באחד הבקרים נכנסה אלינו שמרית ואמרה שנדבר עם גולדי על מעורבות חברתית אצל דיירים בעלי מוגבלות שכלית. בהתחלה סלדתי מהנושא, רציתי נושא שמעצים נשים.
שמרית התעקשה והלכנו.
יום למחר כבר הגיעה אלינו ישירות לכיתה שרית בלמס - יור' עמותת "דיור בעמק"
היה בינינו קליק מידיי ותוך שבוע, לאחר תחקיר יצאנו לצילומים.
פגשנו את חי ואת חבריו לדיור המוגן בהוסטל בכפר ברוך.

תפקידי בעבודה היה תפקיד מנהלת הפקה החלטתי לקחת על עצמי בשנתיים האחרונות את תפקיד זה מאחר שרציתי את מלוא המעורבות בכל התהליך של הקמפיין. החלתתי שאני יוצרת גיבוש בין כולם ואנחנו יוצאים לשטח ומהר.
הנסיעות לצילומים, הימי עריכה גיבשו את החברות בינינו והפכנו לקבוצה מגובשת (למרות שמידי פעם אנחנו חייבים לריב).

בתור מפיקה היה לי חשוב לעמוד "בדדליינים" ושיישאר לנו מספיק זמן כדי לערוך את הסרטונים ולדאוג שהכל ייערך כמו שצריך וכפי שציפינו.בגלל שהיינו בקשר טוב עם העמותה ניהלנו את הזמנים שלנו בצורה טובה- קבענו תאריכים טובים וגמישים ולקראת תחילת מרץ סיימנו עם הצילומים מה שהשאיר לנו זמן לעריכה ולשאר העבודות שקשורות למגמה.

בנושא הטכני- היה מאוד חשוב בטרם הצילומים לדאוג למיקום טוב ונוח שיקל עלינו בעת הצילומים כדי ליצור חומרים טובים שישפיעו על התוצר הסופי. המיקום הוא דבר מאוד רלוונטי וחיוני להפקת הסרטים, חשוב לדאוג למיקום מתאים, יפה ואסתטי. כן, נתקלנו בכמה קשיים טכניים- כאשר רצינו לצלם את חברי העמותה . המיקום בחוץ היה נראה פחות יפה ופחות נכון ובנוסף למיקום היו לנו קשיים טכניים בנוגע למצלמה, מה שהיווה לחץ ומתחים אך בסופו של דבר ידענו להוציא מאיתנו את המיטב. למדתי שבעת בעיות טכניות יש קודם כל , לא להילחץ ולחשוב מהר ונכון כדי לא לגרום לנזקים נוספים שיחבלו בפרויקט.

שמחתי שרוב חברי הצוות שלי גילו אחריות ויעילות בעבודת הצוות. עדי שהייתה צלמת טובה לכל אורך הקמפיין. לעמית וקורן שהיו  חלק בלתי נפרד מעריכת הסרטונים וידעו להוציא סרטים מעולים גם מחומרים לא כאלו טובים. אני מודה לכל אלו שתרמו לקמפיין והיו שותפים איתי למסע לכל אורך השנתיים האחרונות.

מטרותינו היא ליצור תוכן שיתחבר לקהל היעד שלנו ולהוכיח לכולם כי גם עם מוגבלות שכלית הכל אפשרי והם שווים כמו כולם.

כצידה לדרך, אני לוקחת על עצמי את השיתוף הפעולה המופלאה עם האנשים שבזכותם הקמפיין הצליח לצאת לאור, שרית בלמס ועמותת רמות שהיו כה מקסימים וגילו מוכנות מלאה ושיתוף פעולה בכל. בנוסף, חברי העמותה והדיירים שכמובן היו חלק בלתי נפרד מהקמפיין, ריגשו את כולנו ועוררו בנו השראה. בנוסף אני רוצה להגיד תודות לשמרית גרשון שסייעה לנו בכל הנוגע להפקה של הפרסומת, ובכלל על כל העבודה שלה לאורך כל הפרויקט.

טיפים שיש לי ליוצרים בעתיד, קודם כל לעשות תיאום ציפיות לפני העבודה, לגלות רצינות ואחריות מכל חברי הצוות. להיות נאמנים לעבודתכם ולדאוג ללוח זמנים כדי למנוע לחצים מיותרים. יותר מכל, להיות אפקטיביים בעבודת הצוות. שכל אחד מכם ייקח חלק מלא בעבודה, להיות אמפתיים ונאמנים גם לשאר חברי הצוות. אחרי הכל , העבודה מתבססת על שיתוף פעולה מלא בין כולם, אל תתנו להפרעות אחרות לשבש לכם בעבודתכם.

בסך הכל, למדתי הרבה בעלי מוגבלויות שכליות.  אני לוקחת את ההיכרות שלי עם כל אחד ואחד מהם למסע הבא שלי בחיים,  וכן את ההתמחות שלי של השנה הנוכחית ושל השנים שקדמו שתרמו לי המון בכל הנוגע להתנסות ועמידה בלוח זמנים ומצבים לחוצים. יותר מהכל, להאמין בעצמי ולעולם לא לתת למכשולים לפגוע בדרכי.